EMPLOYEE ASSISTANCE PROGRAMME
In de huidige samenleving ervaren we uiteenlopende uitdagingen, zowel werkgerelateerd als persoonlijk. In deze context is het implementeren van een psychosociaal vangnet voor uw werknemers gewoon een kwestie van gezond verstand.
Een Employee Assistance Programme (EAP) is een snelle, discrete en oplossingsgerichte dienst, die Pulso op maat van uw organisatie aanbiedt.
Een EAP is een essentieel onderdeel geworden van elke ambitieuze organisatie. Geldig onderzoek uitgevoerd door Pulso en andere grote internationale EAP consulting groepen heeft bevestigd wat we al wisten uit ervaring: deze ene add-on op uw employee benefits kan een enorme impact hebben op uw medewerkers en hun welzijn, en dus het welzijn van uw organisatie.
Of u nu kiest voor kwalitatieve, kortdurende ondersteuning met onmiddellijke hulp (24/7), of voor meer diepgaande begeleiding via een professioneel off- en online case management, Pulso past haar EAP service aan uw noden aan.
Wilt u zelf zien wat de return on investment zou zijn voor uw organisatie wanneer u kiest Pulso's EAP diensten?
Vraag Pulso naar recent onderzoek!
Centraal in een Employee Assistance Programme (EAP) staat de vertrouwelijke en deskundige informatie, het advies en de 24/7 begeleiding (via counseling en online tools) die wordt geboden voor allerlei individuele vragen en moeilijkheden die werknemers (en bij uitbreiding hun gezinsleden) kunnen hebben, en die hun functioneren in de organisatie kunnen beïnvloeden.
Een EAP biedt standaard psychosociale ondersteuning voor uitdagingen op het werk zoals stress, werkdruk, burn-out, reorganisaties, crisissituaties,... en privé zoals echtscheiding, gebrek aan zelfvertrouwen, angsten, familieconflicten, trauma's,..., Deze standaard ondersteuning kan uitgebreid worden met andere diensten, zoals juridische en financiële ondersteuning, management coaching, gezondheidscoaching,...
Wanneer men geconfronteerd wordt met een herstructurering, ontslag en/of crisissituatie, is het ook mogelijk om te opteren voor een tijdelijk EAP, zodat gedurende deze bepaalde periode een 24/7 ondersteuning gegarandeerd is.
Pulso's EAP omvat welzijnsconsultancy op maat van uw organisatie via sensibiliseringsinitiatieven, detectiemogelijkheden en ondersteuning van een preventief beleid. Wij geloven in de kracht van een sterk partnership met uw organisatie om een geïntegreerde aanpak van welzijn na te streven.
Pulso biedt toegang tot haar EAP aan via diverse, laagdrempelige online en offline kanalen. E-mental health tools worden gecombineerd met blended vormen van counseling. We maken gebruik van wetenschappelijk onderbouwde methodieken en bieden een snelle service. Pulso's EAP-aanbod is gebaseerd op ISO 9001-normen en in lijn met de GDPR-richtlijnen.
De kenmerken van Pulso's Employee Assistance Programme die klanten het meest waarderen zijn:
- Een flexibel en op maat gemaakt programma
- Via een geïntegreerde denkwijze
- Snelle service
- Transparantie
- Evidence-based aanpak en focus op gedragsverandering
- Meer dan dertig jaar ervaring
Wilt u weten welk EAP-programma het beste aansluit bij de behoeften van uw organisatie? Neem vrijblijvend contact op
Bij Pulso geloven we niet dat er zoiets bestaat als een “one size fits all” als het gaat over welzijn op het werk. Daarom blijven we diensten creëren op basis van uw behoeften als organisatie, rekening houdend met uw vakgebied, uw culturele behoeften en waarden en uw visie. Tussen uw know-how over wie u bent als bedrijf en wat u nodig hebt om het te laten bloeien, en onze ruime ervaring en expertise om een EAP-service te creëren die volledig in lijn is met uw DNA , weten we dat we in staat zullen zijn om tot een succesvolle, op maat gemaakte oplossing te komen!
Bent u op zoek naar een op maat gemaakte EAP-oplossing van hoge kwaliteit? Neem contact met ons op!